Velmi nebezpečné odkazy

Prokrastinace nabývá mnoha zákeřných podob. Některé z nich jsou i přínosné, když místo nepříjemného úkolu uděláte věci, které jste celé roky odkládali. Třeba si konečně napsat životopis (co kdyby náhodou), začít z nedostatku jiných činností cvičit, dočíst poslední povídku knížky, která už vám dva měsíce způsobuje v knihovně narůstání poplatku z prodlení a s ním přímo úměrně narůstající nerudnost v pohledu knihovnic. Nebo přišít urvaný knoflík na manžetě jedné ze dvou bílých košilí vaší drahé polovičky a na konci plesové sezony se radovat z rozšíření jeho taneční garderóby o 100%. Ovšem těch nepříznivých působení je nesrovnatelně pestřejší škála.
Existují určité internetové stránky, které fungují jako programoví požírači času. Spoustě lidí takovou (medvědí) službu činí sociální sítě, které jiné nechávají zcela chladnými. Ovšem ti zase mají svoje osvědčené odkazy, které je dokáží zamněstnat na dlouhou dobu, aniž by přitom cokoliv udělali; většinou z oboru, který je baví. Pokud nejste úplný internetový asketa, určitě taky takové máte. Je to dost podobné jako s jídlem. Skoro každý někdy rád zhřeší...a občas ho to může úplně ovládnout. A nemusí to být přímo čokoláda (stejně jako ne každý ujíždí na obligátní kombinaci zpravodajský server-facebook-fler/sportovní stránka) - jedna kamarádka místo sladkého ujídala parmskou šunku a při nočních záchvatech chutí rozmrazuje steaky a krouhá maso na tatarák. Lze vypěstovat závislost na naprosto nepravděpodobné webové stránce.

Mě se nedávno přihodila věc vcelku tragická až fatální, tedy zejména pro můj čas. Objevila jsem stránku usefuldiy.com (volně přeloženo "vyrob si sám užitečné věci"). Volné pětiminutovky vyplňuji hledáním zajímavých návodů, a není třeba připomínat, že se ty pětiminutovky nějak samy natahují. Je to smutné. Je to nepěkné. Nedá se s tím nic dělat, jenom čekat, než okouzlení pomine.
Takže surfujme a hledejme ten svůj diamant v hnojišti internetu, dokud nás energetický úpadek civilizace neodpojí!

Komentáře

  1. ... zas tak super mi to nepřipadá... už jsem u toho strávila dvě hodiny...

    OdpovědětVymazat
  2. pardon, ale musela jsem se podělit. Bylo mi jasný, že se někdo chytí ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky