Pichlavá podložka a kvašení jahod



Otevřela jsem notebook, abych si našla instrukce k šití, do toho mi zavolal táta a najednou je o hodinu a půl později. Venku prší a vzduch je jako v prádelně (v popisu vlhkosti vzduchu se spoléhám na zkušenosti předků, protože sama jsem v prádelně, ve které se pere, nikdy nebyla). Počasí, které je poslední měsíc, mě vyčerpává.

Jsem trochu zaseknutá, protože se blíží velký věci a já jsem z toho nesvá. Největší věc je stěhování. Konečně jsme splnili podmínky pro čerpání hypotéky a stěhování do nového bytu se po dvou měsících od plánovaného data konečně přiblížilo. Přijdu si jako kočka, která neví, jestli utéct nebo zaútočit, tak si začne čistit srst. Poslední týdny cítím hodně nejistoty a úzkosti. Pochybuju o všem, co dělám. Nejhorší je to kolem oběda.

Zuřivě kvasím ovoce naslano, protože jsem se o víkendu, kdy jsme navštívili kamarády na zahradě, konečně k nějakému napůl zralému ovoci dostala. Přihlásila jsem se do kurzu slaného ovocného kvašení u Divoženky v kuchyni, bohužel mi ale nedošlo, že začátek a vrchol sezony bobulí a peckovin se přesně kryje s dobou největších manévrů kolem bytu. Zatím mi doma bublají třešně s pepřem, černý rybíz a nezralý angrešt ve slaném nálevu. S kamarády jsme zpracovávali jahody, které by se jinak vyhodily, na marmeládu a kvas na jahodové víno. Pár skleniček jahod jsem zkusila naslano, taky zkouším vyrobit jahodový ocet. 

Zatím nejlepší jahodovou kvašeností byla fermentovaná jahodová limonáda. Sklenice jahod + 400g cukru + 5 litrů vody a ždibíček kvasnic jsem dala do skleněné nádoby. Protože jsem měla v službu a domů přišla až druhý den, zvládla tekutina v horku během 3 dnů vykvasit do kvality burčáku s jemnými jahodovými tóny. Po 3 dnech jsem limonádu stočila do petek a dala do lednice na sekundární fermentaci, aby se trochu vyvinuly bublinky. Je to moc dobré pití, trochu sladké, trochu alkoholické, s příchutí jahod. Servírujte vychlazené. Určitě to půjde provést i s jiným zralým ovocem. Bytem nám bloudí spousta ztracených octomilek, které měly kolem limonády festival a teď neví, kam se vrtnout.

Taky jsem si koupila pichlavou podložku - koukala jsem na Pranamat, ale když jsem viděla, kolik stojí, zhrozila jsem se a objednala jsem si jednu z druhé ruky z vinted. Udělala jsem si takový rituál, že přijdu z práce a po večeři si lehnu na podložku. Nejdřív to krátce bolí, potom příjemně hřeje. Když používám podložku, nebolí mě z neustálého sezení záda. Podložka je za mě objev roku. 

Taky jsem byla na konferenci v Mikulově. Představovala jsem si jak tam budu krutě pařit, ale skutečnost byla mnohem poklidnější. Ušila jsem si do Mikulova barevné šaty z lehoučké viskózy, a dobře jsem udělala, protože bylo vedro a bouřka a vedro a v takovém počasí jsou lehké rozevláté šaty dobrá volba.

Kdybyste byli v pátek v Mikulově, v 17h odchází od kašny prohlídka po krásách židovského Mikulova. Je opravdu o čem mluvit, Mikulov byl jedním z center moravského židovstva, a slečna Bára o něm umí krásně povídat. 

 


Komentáře

  1. No jo, stěhování, to je vždycky velká věda. My jsme si tím prošli letos na jaře. Po těch dvou letech Covidu v Praze jsme si řekli, že uděláme velký krok a koupili jsme dům na vesnici. Práci jsme si zařídili z domu s občasným dojížděním a tak si užíváme vesnický život. Je pravda, že nebýt firmy na vyklizení nemovitosti v Praze, tak to asi nedopadne, protože já nejsem moc systematický člověk, ale dopadlo to a tak to má být. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky