Dílo

Ať už se zrovna rozhoduju o budoucnosti nebo nechávám čas plynout a budoucnost se tvoří sama, je tu jedna myšlenka, která se tím vším už dlouho prolíná. Nejde tu o dílo jemuž je třeba vše podřídit, tvorbu ideálního rodinného prostředí, budování přesně naprojektované kariéry, kolem níž zůstává vše šedivé a nejasné. Rozhodně tu nejde o záměr a stanovaný cíl, neboť v mém případě osobnosti s vedoucí rolí intuice dokáže racio plánovat přibližně za první roh.

Dílem nechť je můj život jako celek. Dílem divokým a nepředvídaným (i když to zpětně může předvídavě vypadat), takovým, které samo sebe tvoří a požírá nepadnoucí části. Jsem slepá tkadlena tvořící nádherný brokát.
Jedním rozhodnutím není možné zkazit život, jen slepým lpěním na něm. To je třeba mít na paměti při rozhodování (které nesnáším). Potřebuju se rozhodnout, jinak mě ty možnosti udolají svou pouhou existencí, ale zárověň se cítím, jako bych vraždila děti.

Ať zvolím jakkoliv, bude to dobře.





Trojka mincí  je v čerské verzi překládána jako "Dílo" a pro mě má ještě další, osobní významy. Často si na ni vzpomenu, její výkad pro mě rozhodně není tak materiální, jak se většinou udává. Přikládám to všeobecné neřesti aplikovat výklady doslovně, bez nadhledu - mince jsou zemské znamení, takže jejich výklad je zaměřen na majetek a hmotný úspěch. Nemyslím si. Pravděpodobně proto, že Země pro mě znamená spíš zakořenění než hmotu.
(a o tom Tarot vlastně je - že v cestě za vlastním sebepoznáním je třeba interpretovat všechno ze svého pohledu a pocitu).
Ačkoliv vlastním jiné sady, nejvíc se mi asi trojka mincí líbí takhle, v Thothově tarotu Aleistera Crowleyho.

(zdroj obrázku)

Komentáře

Oblíbené příspěvky