Bridget Jones moment

Čím jsem starší, tím větší mám pocit, že je Bridget Jonesová úplně blbá - a pokud ne blbá, tak značně nevědomá a povrchní. Nicméně je to hrdinka mých -náctých let, a jako k takové k ní cítím jistou shovívavost. Její příběhy jsou sbírkou trapných situací, do kterých se každá z nás občas dostane, ať dělá co dělá. (Cílem ovšem je dostávat se do nic méně často než Bridget)
Bridgetina autorka, Helen Fielding, má pro tyhle situace opravdu cit, a i když své třiceti-něco-leté hrdince mohla přiznat trochu víc nadhledu, svému psaní jej přiznává dostatečně.

Na následujících řádcích popisuje H. F. moje pocity (až na výjimku s Danielem Cleaverem, se kterým tyto problmy nemám), když se mám krásného slunečného dne vrhnout do práce na nudné a zbytečné seminárce ze sociálního lékařství, zatímco ptáci zpívají a moje hlava nápady jen srší. Kromě nápadů na seminárku.

Brigdet Jones moment v podání Bridget Jones:

Neděle, 2. dubna
V jednom článku jsem se dočetla, že Kathleen Tynanová, zesnulá manželka zesnulého divadelního kritika Kennetha, byla "duševně vyrovnaná" a při psaní seděla nastrojená u stolku uprostřed pokoje a popíjela sklenici vychlazeného bílého vína. Pokud by měla zpoždění s tiskovou zprávou pro Perpetuu, Kathleen Tynanová by určitě nezalezla pod peřinu, nekouřila by jednu za druhou, nenasávala by saké z půllitru a hystericky by se nelíčila, jen aby něco dělala. Kathleen Tynanová by nedovolila Danielu Cleaverovi, aby s ní spal, kdy se mu zamane, aniž by spolu chodili. Ani by to nepřehnala s pitím, aby byla jak dělo.
Chtěla bych být jako Kathleen Tynanová (samozřejmě ne mrtvá).

(H. Fieldingová - Deník Bridget Jonesové, přeložila Barbora Punge Puchalská)

Teď už jenom odnesu prsten do Mordoru a pak už určitě začnu!

http://a-l-e-g-o-r-i-a-s.tumblr.com/post/136601532137





Komentáře

Oblíbené příspěvky