Dračí studna

Ačkoliv mám problém vybavit si tón a melodii hlasu svých spolužáků z gymnázia nebo téměř jakoukoliv informaci o literatuře, kterou jsem nenabyla vlastní zkušeností popřípadě nebyla dostatečně skandální, stále si pamatuju chuť svého prvního neslazeného zeleného čaje.

Byla příšerná. Můj jazyk, zlenivělý štedře slazenými čaji, cítil jenom hořké a kyselé tóny. Takhle nějak jsem si představovala chuť právě vyluhovaného senného nálevu. Horká tekutina byla téměř průsvitná a vznášely se v ní pomalu se rozvíjející zelené lístky.

Vzpomínám si na tu chvíli docela přesně. Bylo mi asi šestnáct a myslím, že začínal podzim; po škole jsme šly na návštěvu k Jantar a ona nám do svých krásných keramických hrníčků uvařila čaj. Vybrala jsem si Dračí studnu, moc se mi líbil její poetický název. Chuť už posléze méně. Ovšem nechtěla jsem si stěžovat, ostatní se tvářily, že jim to vcelku chutná. Bylo to divné. Trpké, moc trpké.
Nedokázala jsem ovšem na ten čaj přestat myslet. Vrtal mi hlavou paradox - proč ho lidí pijí, když chutná tak podezřele? Vždyť je spousta čajoven a nezdá se, že by měly o návštěvníky nouzi. Koupila jsem si vlastní Dračí studnu a přestala sladit. Postupem času byly hořké dojmy odsunuty do pozadí a na povrch vypluly jemné sladkosti, chutě a vůně dosud necítěné.

Za několik měsíců otevřela v Plzni Kamenná čajovna a můj osud byl zpečetěn. (I když se přiznám, že v ní byla několik let mým nejoblíbenějším čajem Pomerančová zahrada, což je takový květinový Tuareg. Silně sladký arabský čaj.)
K některým chutím se člověk musí propít.

Dračí studna je jeden z nejsladších čajů, které znám.



Komentáře

  1. Já byla zvyklá na ty levné ovocné čaje popřípadě černý s citrónem a cukrem, takže pro mě byl první opravdový čaj pořádná rána do chuťových buněk. Se zelenými čaji mám problém pořád. Dělá se mi z nich mdlo, ale bílé nebo černé, červené mám nehorázně ráda. Doma mám vždycky aspoň jeden sypaný z čajovny. Mívala jsem jeden, který když jsem si ráno dala, tak jsem potom celý den byla bez únavy. Horší bylo, když jsem si ho dala než jsem toto zjistila, někdy večer. Neprospané noci, jéj :D. V čajovně si dávám leccos. Nejvíce oblíbený je Irish cream, Nana nebo Date masala. Doma nyní mám earl grey a bylinnou směs proti nachlazení a pomerančový roibos. Musím se tedy přiznat, že čaje sladím. Ale zase nikdy ne cukrem. Pokud mám med, tak medem, pokud nemám med, piju je jen tak. A ono se to nezdá, ale některé čaje mají docela zajímavé účinky, teda kdoví, jestli jsou ověřené, ale na netu se o nich píše a určitě je to lepší, než ovocnej pytlíkáč. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Iris, to jsem nevěděla, že jsi měla pořádný čaj u mne. To je teda dobrý. :)

    OdpovědětVymazat
  3. říkala jsem si, že by tě to mohlo zajímat :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky