Pokračující origami posedlost

Dlouho jsem se tvorbě z papíru moc nevěnovala, protože jsem měla pocit, že je to velmi pomíjivý materiál. Na šperky zcela nevhodný. Ale pak je tu ještě bezbarvý lak na dřevo, kterým když se skládačka přestříká, už jako šperk vhodná je. Ideální. Origami skládanky jsou kouzelné, v jistém smyslu schématizovaná předloha. Geniální zkratka, která zjednoduší složité věci do několika skladů. Velmi elegantním způsobem.
Origami mě momentálně fascinuje ze všeho nejvíc, jsem jím obklopena a zkouším pořád nové věci. Nedá mi pokoj.A já jemu taky ne.
Záložka na roh stránky ve tvaru srdce, momentálně působící v Anně Karenině. Jednoduchá a praktická - návod třeba tady.
Hejno malinkých jeřábů jako předstupeň náušnic. Mají křídla pokreslená barevnými inkousty. Některé z nich se při lakování rozpily a vypadá to moc zajímavě.



Japonská legenda praví, že kdo složí 1000 jeřábů (japonsky orizuru), tomu se splní přání. Ve známost vešla zejména v souvislosti s hirošimskou holčičkou Sadako Sasaki, která deset let po atomovém útoku onemocněla leukemií a snažila se složit tisíc jeřábů, aby se uzdravila. Bohužel to nestihla. Její socha se jeřábem se stala symbolem hirošimských dětských obětí (příběh Sadako si ve zkratce můžete přečíst tady, nebo trochu rozsáhlejší anglicky)

Komentáře

Oblíbené příspěvky