Zkouškové

V jistém smyslu je zkouškové období dobrá věc. V duchu toho, že se člověk snaží ze všech sil vyhýbat všemu, co musí udělat, srším kreativitou ve všech možných oborech. Které nemají se školou nic společného. Vše vrcholí 2 až 3 dny před zkouškou, kdy je "ještě času dost"...potom už mi hrůza a pud sebezáchovy prokrastinovat nedovolí. Ale ačkoliv mám za sebou necelé čtyři dny tohoto divného odobí, vyšlo z toho několik opravdu dobrých nápadů. Tak uvidím, jestli nezapadnou a stihnu je taky zrealizovat...protože jakmile bezprostřední nebezpečí zkoušky opadne, můžu dělat vlastně cokoliv. Což ve výsledku znamená, že nedělám prakticky nic. S tím bych měla taky měco udělat, ale zatím zřejmě nejsem ve stresu natolik, aby mě napadlo, co by to mělo být. Předsevzetí, jak jsem zajistila, nefungují. Takže občas si říkám, že by nebylo od věci mít zkouškové celý rok...jenže organizmus se adaptuje a odpověď na dlouhodobou zátěž už nemá takové grády.

Jak je všeobecně známo, studium medicíny je záležitost (nejen) časově náročná. Takže jsem si k tomu vypěstovala ješte další, časově náročný, piplavý a sedavý koníček. Je jím šití šperků z rokajlu (to jsou takové ty úplně nejmenší skleněné korálky, které se dají koupit). Také se tomu říká beadweaving. Nemůžu si pomoct. Líbí se mi, že z kupky různobarevných korálků může za pomoci jehly a třeba vlasce vzniknout něco krásného a složitého. A přitom je to vlastně pořád kupa korálků na niti. Je to taková pěkná demonstrace druhé věty termodynamické: ke snížení entropie (tedy neuspořádanosti) systému je třeba dodat energii. Hodně energie.
Řekla jsem si, že když už mám blog, použiju ho k nepokryté propagaci svojí tvorby :)

V novém roce jsem zatím stihla spáchat tenhle náramek





...to be continued :)

Komentáře

  1. ahoj začínám s korálkováním a tento náramek se mi líbí, mohla bys mi prosím poslat návod na jeden ten čtvereček? nevím jak elegantně spáchat tu díru uprostřed - a je to peyot nebo brick?
    děkuji Danka
    Henutsen@centrum.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky